Mottó

"Az elfogadás nem jelent sem belenyugvást abba, amibe nem lehet belenyugodni, sem kritikátlanságot. Az elfogadás higgadt és elemző tudomásulvételt jelent, a valóság tiszteletét."
Popper Péter®
________________________________________________

2012. október 9., kedd

Egészségsarok - "A test egy gondolat"

Egy kedves kolléganőmmel rólam, az egészségemről, az életemről (bár csak felületesen) beszélgetve jutottam el az alábbi információkhoz:

"Az Alexander módszer egy egyszerű, praktikus módszer önmagunk jobb megismerésén keresztül önmagunk elfogadására, tehetségünk kibontakoztatására, életminőségünk kreatív megváltoztatására.

Mozgás - irány - ritmus - egyensúly - koordináció - életerő

Könnyed mozgás erőfeszítés nélkül, a figyelem összpontosítása görcsösség nélkül. A helyes koordináció felszabadítja az életenergiát. A szervezet rugalmas használata növeli az állóképességet. A légzés szabadabbá, a hangképzés természetesebbé, a tánc felszabadultabbá válik.

Érzékelés - észlelés - értelmezés - lényeglátás

Megszokásaink felismerése új utakat nyit meg számunkra. Egy felfedezőút az ismerttől az ismeretlen felé. Mozgásérzékelésünk megváltozásával pontosabban ismerjük meg önmagunkat, és környezetünkhöz való viszonyunkat.

Önbizalom - kreativitás - hatékonyság - sikeres életvezetés

Az Alexander technika segítségével a tükörben újra felismered és elfogadod magadat. Nagyobb biztonsággal tájékozódsz a különböző élethelyzetekben. A problémákra adott válaszaid pontosabbá válnak.


A stúdió tevékenységeAz első magyarországi Alexander Stúdiót Magyari Beck Anna nyitotta meg 1993-ban.

A szakképzett tanárok magánórák keretében foglalkoznak a stúdióban a fájdalmaik miatt vagy különböző panaszokkal bejelentkező növendékekkel.

A növendékek összetétele rendkívül változatos: orvosok, pszichológusok, egészségügyi dolgozók, zenészek, énekesek, színészek, üzletemberek, banktisztviselők, számítógépes szakemberek, a modern technikák művelői, egyetemi hallgatók, pedagógusok, sportolók.

Kiknek nyújt segítséget az Alexander - módszer?

Megelőzés/Rehabilitáció
: Félelem - stressz - feszültség - túlterheltség - szétszórtság - görcsös igyekezet. (Itt csak a legelterjedtebb területekre térünk ki, a bizonyított hatékonyság ennél szélesebb körű.) Segít az erőteljes fáradékonyság, nyugtalanság, a figyelem szétszórtsága, bizonyos pszichés eredetű egyéb panaszok megszüntetésében.

Gerincsérvesek: Az eljárás jótékony hatásaként gyakran elkerülhető a műtéti beavatkozás, a sérv visszahúzódik. Műtét után pedig segít, hogy a szervezet helytelen használata következtében ne újuljon ki, vagy keletkezzen újabb sérv.

Funkcionális dadogás: Alexander szerint a dadogás egy átfogóbb idegrendszeri működési zavar, az idegrendszer dadogása, amely véglegesen megszűnik, ha az idegrendszer működtetése kiegyensúlyozottá válik.

A fülzúgás megszüntethető és nem tér vissza.

Enyhe mozgásszervi elváltozások eltüntethetők azáltal, hogy a mozgás szabaddá tehető.

Oxigénhiányos állapot következtében rögzült kényszerizom-tartások részben, egyes esetekben pedig teljesen feloldhatók épelméjű személyek esetében.

A módszer azzal, hogy fejleszti testérzékelésünket és testhasználatunkat, más élménnyé változtathatja a terhességet és a szülést. A leendő édesanyák e módszer elsajátításával megelőzhetik, illetve csökkenthetik a testet érő nagyobb megterhelés következtében jelentkező kellemetlenségeket, mint például a hátfájást, a visszérproblémákat, a légzési és emésztési nehézségeket. A test egyensúlya harmonikusabb lelkiállapotot eredményez, és ez jó és fontos a babának és az édesanyának is.

Az Alexander-technikát elsajátítók nagyobb tudatossággal vesznek részt párkapcsolataikban is. Feszültségeik csökkenésével képessé válnak a lelki és testi szerelem mélyebb és harmonikusabb megélésére. A szexuális problémákkal küzdőket e módszer hozzásegíti a harmonikus, örömet adó párkapcsolatokhoz és bizonyos pszichés eredetű panaszok is megszüntethetők e módszer segítségével.

A világ azon tájain, ahol ez az eljárás (a XIX. század végén és a XX. században) elterjedt, (például Ausztráliában, Nyugat-Európa legtöbb országában vagy az USA-ban) nagyon sok olyan területen alkalmazzák sikerrel és elismerten, ahol a speciális tevékenység hatékonyságának feltétele az ember szervezetének kiegyensúlyozottan egészséges, általános jó állapota. Felismerték ugyanis, hogy azok, akik elsajátították ezt a technikát, könnyebben viselik el a speciális megterhelést, versenyhelyzetben kevésbé esnek pánikba, hatékonyabban, gyorsabban tanulnak, képességeik, és tehetségük szabadabban bontakozik ki. Kiknek ajánljuk az Alexander - módszert?Számos országban az előadóművészeket képző intézményekben és színiakadémiákban a képzés szerves része ez a módszer. Különösen a hangszeres zeneképzésben alkalmaznak Alexander - tanárokat, zenészek és énekesek pedig előszeretettel iktatják be életvezetésükbe ezt az eljárást. Zenés és prózai színházakban Alexander-korrepetitort alkalmaznak a művészek testi-lelki karbantartására. Működnek olyan nemzetközi szinten elismert táncegyüttesek és zenekarok, amelyek felkészítő programja szintén erre a technikára épül. (pl. az USA-ban, Ausztráliában és Nagy-Britanniában)

Egyes versenysportokban az egyéni felkészítés szerves részét alkotja ez a teljes szervezet harmonikusabb működését elősegítő eljárás.

Üzletemberek, menedzserek, jól menő ügyvédi irodák irodaházaiban működtetnek Alexander - stúdiót, ahol az egyes vállalkozások tulajdonosai Alexander-tanárt alkalmaznak a jó fellépést igénylő szakembereik és titkáraik, titkárnőik tanítására. Bebizonyosodott ugyanis, hogy akik elsajátították ezt a technikát, nagyobb biztonsággal, és ezért hatékonyabban képviselik a hivatalos tárgyalásokon saját szakmai és üzleti érdekeiket.

A számítógépes szakemberek körében ma már sajnos jól ismert az úgynevezett "számítógépes betegség", amit a szervezet speciális megterhelése hív életre. Ezért az utóbbi években mind többen veszik igénybe közülük Alexander-tanár segítségét. Egyes nagyobb létszámú intézmények vezetősége, felismerve, hogy saját jól felfogott érdeke munkatársi gárdája jó egészsége, magára vállalja a számítógépes szakemberek Alexander-kurzusának költségeit.

Van olyan ország, amelynek katonai vezetése önálló munkakörben alkalmaz olyan szakembert, aki a hátfájdalmakkal küszködő pilótákat, sérülésekből felépülô, vagy pszichés zavarokkal küszködő katonákat - előzetes orvosi konzultáció után - a megfelelő Alexander-tanárhoz irányítja. Ugyanitt a betegbiztosítás természetesen hozzájárul a képzés költségeihez.

A tanulási, magatartási zavarokkal küszködő gyerekek és fiatalkorúak egész életét jó irányba befolyásolja ez az eljárás azáltal, hogy felismerteti a növendékekben az elromlott pszichés és testhasználati szokásokat, és megtanítja a kényszeres viselkedés elengedésére. Így a tanítvány felszabadultabb, önmagát vállalni merő emberré válhat.

Ez az éber tudati állapottal, finommozgásokkal járó és ezért időigényesen elsajátítható technika egy új nyelv tanulásához hasonlítható leginkább: újratanítja önmagunk használatát, megváltoztatja szervezetünk működését, korrigálja korábban elromlott kinesztetikus érzékelésünket, lehetővé teszi, hogy reálisabban és pontosabban lássuk önmagunkat a világban és a világot önmagunk körül. Ez az új nyelv egyszersmind egy új alkalmazkodási metódus is.

Kezdőképzés

Magánórák: A magánórák során a tanítvány egy tanárral dolgozik együtt. A tanár teljes figyelme a tanítványé. Közös munkájuk során a tanítvány megtanulja szabadon, könnyedén és élvezettel használni magát mozgás közben, elhagyja régi berögződéseit. A tanár a tanítvány fej-nyak-hát kapcsolatát ellenőrzi, és ennek hatását az izmok működésére, a szellemi egészségre. A talpak földdel való kapcsolata visszahat a feszültségre és a stresszre. Arra is fény derül, hogyan gondolkodik és hogyan mozog a tanítvány. A csoportos foglalkozásokkal ellentétben itt teljes a diszkréció.

Intenzív kurzusok (iskola): A rendszeresen szervezett kurzusokon a tanárok, a harmadéves növendékek közreműködésével egy héten át, napi 6-8 órában foglalkoznak a jelentkezőkkel, akik így megismerkedhetnek az Alexander-elvvel, az elmélettel és a gyakorlattal.

A tanfolyamon résztvevők az egyéni órákon kívül sokféle mozgásos és önismereti csoportfoglalkozáson sajátítják el önmaguk egészségesebb használatát.

A növendékek kis létszámú, párcserés csoportokban sajátítják el az Alexander-tecnikát.

Az intenzív kurzusokat megelőzően 30 magánóra adja a képzés alapját."


És még egy kis leírás:

Az Alexander-technika blogja




Written by Syssa®

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése